wtorek, 14 lutego 2012

Ciasteczka owsiane


Przygotowuje się je szybko i bardzo łatwo, nie mogą się nie udać, a jak smakują:) O zaletach samych płatków owsianych pisać chyba nie muszę, bo to po prostu samo zdrowie. Zabieram je ze sobą jako drugie śniadanie.

na 2 blachy ciastek:
200g masła
pół szklanki białego cukru
pół szklanki cukru brązowego
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 jajko
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
1 szklanka mąki
2,5 szklanki górskich płatków owsianych

Miękkie masło utrzeć z cukrami, dodać jajko, ucierać i dodać pozostałe składniki. Dokładnie połączyć. Na końcu dodać płatki owsiane i wymieszać wszystko łyżką. Z masy formować kuleczki troszkę większe od orzecha włoskiego i układać w odstępach na blasze (w piekarniku troszkę się rozlewają), piec ok. 15 min. w 180 stopniach. Można też po prostu łyżką nakładać niewielkie ilości masy na blachę, bez formowania kulek, robi się to znacznie szybciej, a ciastka mają wtedy bardziej niesforne kształty. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Odkąd Nigella Lawson udostępniła przepis na nieśmiertelne ciastka owsiane z żurawina i białą czekoladą można by jeść takie cały czas!
    Są pyszne... muszę je zrobić niedługo...

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie upiekłam i spróbowałam. Pycha! Wprowadziłam drobne modyfikacje. Użyłam tylko brązowego cukru, zmniejszyłam jego ilość do pół szklanki, dodałam żurawiną, ziarna słonecznika, siemię lniane, pestki dyni i trochę miodu.

    OdpowiedzUsuń