poniedziałek, 23 stycznia 2012

Karnawałowe róże

Karnawałowy przysmak. Lekki, chrupiący, efektowny i wbrew pozorom wcale nie skomplikowany. Moje pierwsza próba i wydaje mi się, że całkiem udana:))

na około 30 sztuk:
300g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
4 żółtka
5 - 6 łyżek śmietany
opakowanie cukru wanilinowego 32g
2 łyżki spirytusu lub wódki
ulubiona konfitura
cukier puder do posypania
tłuszcz do smażenia
ziemniak obrany i pokrojony na kawałki

Mąkę mieszamy z cukrem, solą i proszkiem, dodajemy śmietanę i żółtka, mieszamy, dodajemy alkohol i wyrabiamy gładkie ciasto. Porcjami cienko rozwałkowujemy. Wykrawamy kółka o 3 różnych średnicach (np: szklanką, literatką i kieliszkiem). Układamy krążki od największego do najmniejszego, dociskamy na środku i nożem nacinamy płatki. Można też każde kółko nacinać osobno, potem połączyć je w całość. Wypróbowałam oba sposoby, pierwszy jest zdecydowanie szybszy i równie efektowny. Smażymy ciastka na złoty kolor na rozgrzanym tłuszczu z kawałkiem ziemniaka. Usmażone osączamy, studzimy, oprószamy cukrem pudrem, dekorujemy konfiturą.

3 komentarze:

  1. Piękne! Nigdy jeszcze nie robiłam. Czas to zmienić! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladaja bardzo efektownie,zachecilas mnie do pracy.
    Musze wyprobowac Twoj przepis. Pozdraiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie cieszy, że się podobają, i że ktoś tu zagląda:)) I oczywiście zachęcam do ich usmażenia:)

    OdpowiedzUsuń