piątek, 27 stycznia 2012

Sernik na zimno


Kiedyś naszła mnie straszna ochota by zrobić sernik na zimno, szukałam jakiegoś przepisu, na ten natknęłam się w jakiejś gazecie i już nigdy innego szukać nie musiałam. Ten jest dla mnie idealny: lekki, kremowy i puszysty, prosty w przygotowaniu i pyszny. Na wierzch można położyć różne owoce układając je w różne mozaiki i zalać ulubioną galaretką. Naprawdę warto spróbować.

4 serki homogenizowane waniliowe (po 150g)
4 łyzki cukru pudru
200 g smietany 36%
3 łyżki żelatyny
opakowanie okrągłych biszkoptów 180 g
puszka brzoskwiń w syropie
galaretka brzoskwiniowa

Dno tortownicy o śr. 26 cm wyłożyć biszkoptami. Żelatynę rozpuścić w 100ml gorącej wody, przestudzić i zmiksować z serkami. Zimną śmietankę ubić z cukrem na sztywno, połączyć z masą serową, wyłożyć na biszkopty. Sernik wstawić do lodówki, żeby stężał. Galaretką rozpuścić w 2 szklankach gorącej wody. Na stężonej masie serowej ułożyć brzoskwinie, zalać tężejącą galaretką. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz